به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، اولین جلسه شورای اداری شهرداری اراک در سال ۱۴۰4، به ریاست علیرضا محمودی شهردار اراک و با حضور مدیران شهرداری برگزار شد.
شهردار اراک در این نشست ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته طی یک سال اخیر در مجموعه مدیریت شهری و انجام خدمت صادقانه به شهروندان، گفت: یکی از مهم ترین مواردی که در هر دستگاه خدمات رسان باید در اولویت اجرا قرار گیرد، شفافیت و سلامت اداری ست چرا که شفافیت کاری موجب جلب اعتماد شهروندان و افزایش نظارت های مردمی بر رفتارها و عملکرد شهرداری خواهد بود. وی شفافیت و سلامت اداری را رعایت اصول و مقررات اداری حاکم بر سازمان با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده خواند و افزود: مسوولان شهرداری باید وظایف خود را به خوبی برای بهره وری مطلوب تر با حفظ سلامت اداری اجرا نمایند.
شهردار اراک در ادامه با بیان این مطلب که هر مجموعه ای برای موفقیت در درازمدت، نیازمند رعایت نظم در سازمان و حفظ انضباط کاری است گفت: نظم و انضباط اداری باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت و سالم میشود و عملکرد صحیح آن مجموعه را تضمین میکند. به همین دلیل، یکی از مسئولیتهای اصلی واحد منابع انسانی شهرداری این است که دستورالعملهای انضباطی را تدوین کند و از پایبندی کارکنان به آنها اطمینان حاصل نماید.
وی در جلسه شورای اداری شهرداری عنوان کرد: برنامه راهبردی شهرداری یک طرح جامع و آیندهنگره است که برای مدیریت و توسعه پایدار شهری طراحی می شود، این برنامه با تحلیل دقیق نیازها و چالشهای شهر، اهداف بلندمدت و کوتاهمدت را مشخص میکند. محمودی در این خصوص تصریح کرد: برنامه ریزی در مدیریت شهری که به دنبال بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و ارتقای زیرساختهای شهری است منجر به اجرای مؤثر طرح ها و پروژه ها خواهد شد که رشد و شکوفایی شهر را در پی خواهد داشت.
شهردار اراک با بیان که اینکه سازوکار های لازم در سازمان شهرداری در ارائه خدمات مطلوب و موثر به شهروندان، تحت عنوان طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری تعریف شده است، افزود: با توجه به اینکه مدیران و مسوولان در شهرداری ارتباط مستقیم با ارباب رجوع دارند، تکریم و افزایش رضایت آنان نقش موثری در مدیریت بهتر شهری دارد که باید با آموزش مهارت های ارتباطی موثر، این مهم را در بین کارکنان نهادینه نماییم.
محمودی در خصوص تسریع امور با بالاترین کیفیت در بین کارکنان به تقویت سیستم های اتوماسیون اداری در شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سامانه اتوماسیون اداری از سیستم های پایه ای در شهرداری است باید به نحوی برنامه ریزی کرد که این سامانه ها بتوانند در آینده نیازه های متنوع خدماتی را در راه خدمت به شهر و شهروندان ارایه نمایند.
وی در اولین جلسه شورای اداری به همدلی و هم افزایی در راستای توسعه و آبادانی شهر اشاره کرد و عنوان داشت: در مدیریت شهری وفاق و همدلی همواره کلیدواژه خدمت به شهروندان و توسعه امور شهری است که امیدوارم این همدلی و هم افزایی در سال جاری؛ منجر به پیشرفت و آبادانی در حوزه اجرای پروژه های بیشتر عمرانی، تقویت اماکن رفاهی و گردشگری و توسعه کمی و کیفی خدمات شهری شود.
علیرضا محمودی شهردار اراک در پایان جلسه شورای اداری شهرداری به همکاری و هماهنگی با دیگر مجموعه ها، نهادها و دستگاه ها در جهت کیفی سازی خدمات اشاره کرد و افزود: شهرداری ها به واسطه دامنه گسترده ارایه خدمات به شهروندان همواره نیازمند همکاری و روابط منجسم با سایر نهادها می باشد که بتواند در نهایت خدمات مطلوب تری به شهروندان ارایه نماید از اینرو از همه مدیران مجموعه انتظار می رود با هماهنگی کامل درون سازمانی و برون سازمانی به این مهم تحقق بخشند.