shoar1404-300-400-Tarh.ir-9

سامانه رسیدگی به شکایات بازرسی شهرداری اراک

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بازرسی در راس امور است.

اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

هدف اداره نظارت و بازرسی

اداره بازرسی، نظارت و پیگیری، انجام تحقیقات و بازرسیهای مستمر و ادواری لازم از کلیه واحدهای هدف مختلف شهرداری، سازمانها و شرکت های وابسته می باشد که در چارچوب موازین قانونی و حفظ ارزشهای اسلامی، ضمن راهنمایی و ارشاد، کنترل نحوه خدمت و اجرای ضوابط و فعالیت های حوزه ها، ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری، سلامت و ارتقاء بازدهی را در کلیه زمینه ها به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات و ضوابط و پیشنهاد روشها و طرحهای اصلاحی محقق نماید.

اداره بازرسی و نظارت شهرداری اراک

شرح وظایف اداره بازرسی و ارزشیابی رسیدگی به شکایات:

1- رسیدگی و تحقیق درباره پرونده تخلفاتی که ضمن اجرای فعالیت های عمرانی، خدمات شهری، اداری و مالی از طرف کارکنان شهرداری و یا اشخاص دیگر صورت می گیرد.

2- تعیین تشخیص نوع تخلفات و حدود مسوولیت آن و تهیه گزارش امر ضمن اظهارنظر صریح برای اتخاذ تصمیم از طرف شهردار

3- رسیدگی به مفاد نامه ها و شکواییه اشخاص و موسسات در مورد مسائل مختلف شهرداری

4- رسیدگی و بازدید از عملیات عمرانی، خدمات شهری و شهرسازی در واحدهای تابعه شهرداری و تنظیم گزارش جهت ارائه به شهردار

5- شرکت در جلسات و کمیسیون های مختلف اداری، مالی، فنی، خدمات شهری و هر نوع جلسه یا کمیسیون که حضور نماینده بازرسی در آن ضروری باشد.

6- اعلام نتایج واصله از رسیدگی شکایات به سرپرست بلافصل مستخدم و یا واحد ذی ربط جهت انجام اقدامات لازم

7- رسیدگی و نظارت بر کار بازرسان و مامورین وصول درآمد در واحدهای مربوطه امور مالی و درآمد در مواقع مورد لزوم

8- کنترل حضور و غیاب کلیه کارکنان شهرداری و اجرای دستورالعمل های صادره در این مورد با هماهنگی واحدهای ذی ربط

9- نظارت بر انجام کار در غیر ساعات اداری از قبیل اضافه کاری ساعتی، جمعه کاری، شب کاری، نوبت کاری و امثال آن

10- نظارت بر اجرای آراء صادره از کمیسیون های ماده صد و سایر جلساتی که در شهرداری تشکیل و وجود نماینده بازرسی در آنها ضروری است و بررسی سوابق صورتجلسات و رسیدگی به گزارش های تنظیم شده و تهیه گزارش جهت شهردار ضمن اظهارنظر صریح و جامع در هر مورد

11- نظارت بر حسن اجرای امور و رعایت مقررات و دستورالعمل های صادره

12- نظارت بر امور ارزشیابی کارکنان و رسیدگی به شکایات مطروحه در این خصوص و ارزیابی عملکرد واحدهای تحت پوشش

13- انجام بازرسی های ادواری و مستمر در زمینه های مختلف شهرداری به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای امور

14- نظارت بر نحوه اطلاع رسانی به موقع ضوابط و مقررات ملاک عمل به شهروندان با هدف تکریم ارباب رجوع

15- راهبری سامانه بازرسی کل کشور و شورای دستگاه های نظارتی در راستای قانون ارتقاء سلامت اداری

16- بررسی شکایات واصله مردمی و انجام تحقیقات و بازرسی به منظور کشف نارسائی ها و رسیدگی به موارد خلاف ضوابط و مقررات

17- انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از سوی شهردار ارجاع می گردد.

مدیر اداره : علی حیدری

ارتباط با ما