ماموریت اداره املاک

مدیریت املاک

- بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری اعم از خرید و فروش و اجاره و استیجاره و تهیه فهرست مورد نیاز در هر طرح

- اقدام به انجام کلیه معاملات ملکی شهرداری در دفاتر اسناد رسمی

- ثبت دفاتر املاک و اراضی شهرداری وتغییرات آن طبق دستورالعملهای صادره و نگهداری آخرین اطلاعات املاک و اراضی متعلق به شهرداری

- اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت شهرداری بر کلیه املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برابر مقررات وتنظیم دفاتر خاص املاک

- بررسی پرونده های تملکی انجام شده از لحاظ صحت عملیات واگذاری معوض وتعیین وضعیت دقیق املاک تخصیص یافته به عنوان معوض و تهیه گزارش موارد تخلف احتمالی

- اقدام برای تفکیک اراضی اختصاص شهرداری یا اخذ مجوز تغییر کاربری با رعایت ضوابط و صرفه و صلاح شهرداری

- اقدام برای ثبت رسمی مالکیت شهرداری بر مستغلات متعلق به شهرداری و نگهداری اسناد آنها

- اقدام در ثبت مشخصات املاک عمومی شهرداری (نظیر سرویسهای بهداشتی عمومی، پارکهای و فضای سبز، گورستانها، میادین و .....)

- اقدام در بازدید، حفاظت و نگهداری مستمر از اراضی و مستغلات شهرداری و اخطار به متخلفین و برخورد حسب مورد

- انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق

مدیر اداره املاک (حسن سعادتمند)

تمامی حقوق این سایت برای شهرداری اراک محفوظ است    شرایط استفاده    قوانین